Derde stageweek - Reisverslag uit Sal Rei, Kaap Verdië van Justine De Smet - WaarBenJij.nu Derde stageweek - Reisverslag uit Sal Rei, Kaap Verdië van Justine De Smet - WaarBenJij.nu

Derde stageweek

Door: Justine

Blijf op de hoogte en volg Justine

03 Maart 2014 | Kaap Verdië, Sal Rei

Wist je dat...

...de elektriciteit hier bijna dagelijks uitvalt.
...de kindjes hier een koord rond hun middel dragen met daaraan een belletje. Dit heeft een spirituele betekenis, namelijk dat de kinderen hierdoor zouden beschermd worden tijdens ze een kind zijn.
...Boa Vista staat voor 'mooi zicht'.
...we deze week eindelijk een goede patisserie gevonden hebben, waar we lekkere broodjes, chocoladekoeken,... kunnen kopen etc.
...we hier kunnen betalen met Euro's en Escoudo's.
...de afstand tussen Boa Vista en Senegal is 450 km.
...we hier woensdag 5 maart al een maandje zijn!
...Carnaval hier enorm leeft.
...we hier Engelse en Franse les geven.
...we bijna elke woensdag muziek gaan spelen op een andere plaats.
...de verbinding met het internet hier heel slecht is.
...we lekker ijs ontdekt hebben!

Onze derde stageweek zit er op! Stilletjes aan begonnen we met het inzetten van onze bachelorproef. De tijd gaat hier echt snel...

Verslag Justine stage:
Maandag heb ik nog eens een dagje verschillende spelletjes gespeeld met de kinderen. De kinderen spelen hier echt weinig, en dit vind ik wel jammer. Ik probeer dus zo veel mogelijk initiatief te nemen en de kinderen te animeren.
Ook heb ik Alladin in het Portugees gevonden en deze getoond op groot scherm. De kinderen waren echt blij om dat te zien.
Dinsdag was een gewone stagedag.
Woensdag zijn we gitaar gaan spelen op de stageplaats van Enya. Daarna hebben we wat voor school gewerkt.
Donderdag heb ik op stage maskers gemaakt voor carnaval met de kinderen.
We hebben lekkere pizza gegeten!
Vrijdag was het hier carnaval. We hebben in de namiddag samen met de kindjes op de praalwagen in de stoet gestaan. Het was voor mij de leukste stagedag tot nu toe :D
Vrijdagavond was er een feestje in The Social Club.

Ook bij mij (Silke) was het carnavalweek. Hiervoor maakten we strooien rokjes. In een lange stoet liepen we door de straten van Boa Vista. Ik stond op een wagen met de hele kleine kindjes. Het was een ganse belevenis.

Zaterdag hebben we kuisdag gehouden. Het werd tijd!
Zondag hebben we voor school gewerkt en aan het strand gelegen.
Nu hebben we drie dagen vakantie: maandag, dinsdag, woensdag.

Veel liefs,
Justine en Silke