Gaan met die banaan! - Reisverslag uit Sal Rei, Kaap Verdië van Justine De Smet - WaarBenJij.nu Gaan met die banaan! - Reisverslag uit Sal Rei, Kaap Verdië van Justine De Smet - WaarBenJij.nu

Gaan met die banaan!

Door: Silke en Justine

Blijf op de hoogte en volg Justine

03 April 2014 | Kaap Verdië, Sal Rei

Hallo allemaal
Tijd om weer wat te vertellen wat we de laatste week gedaan hebben.
Silke:
Woensdag is onze vrije dag waarop we wel projecten doen. We hebben uitgeslapen. Overdag hebben we voor school gewerkt. Justine is ’s avonds Engelse les gaan geven aan de volwassenen in een ander dorp. Daarna zijn we iets gaan drinken in ‘The Social Club’. We hebben 2 West-Vlaamse meisjes en 2 Duitsers leren kennen die hier op vakantie zijn.
Donderdag was een gewone werkdag.
Vrijdag gingen we in onze pauze iets eten op ‘La Esplanada’. Wij aten scampi’s, dit was gewoon zalig. Het beste eten dat ik al op mijn bordje gekregen heb.
In onze voorzieningen kwam er altijd een man met de gitaar spelen. Wij gaven hem de naam ‘gitaarman’. Vrijdag gingen we met alle kinderen samen op La Esplanada de liedjes die hij hen had aangeleerd gaan zingen. Blijkbaar vertrok hij terug naar Portugal, wat wij pas jammer genoeg achteraf te weten zijn gekomen. Daar gaat onze ‘gentleman’! 
Het was een toffe middag en alle kinderen deden enthousiast mee. De week is weer voorbij gevlogen en het was weer tijd om onze gedachten te verzetten in discotheek ‘De Ribeira’. Zaterdag moesten we fris en monter in de Barraca’s staan, want daar gingen we helpen met het project van Verdifam. We deelden aan de mannen en vrouwen condooms uit. Ook mijn goede vriend Ewout hielp hier een handje bij.
Het is nu al een week dat ons douche niet werkt, lekker stinken dus. Gelukkig mogen we de douche van onze buren eens gebruiken. Zaterdagavond was er een swingpaleis georganiseerd. Dit was zeer leuk, maar met vallen en opstaan. Dit letterlijk genomen. Alleen hadden we een klein probleem: we geraakten niet meer binnen in ons appartement. We hadden de sleutel, maar blijkbaar is ons slot kapot. Gelukkig zijn er hier mannen die ons kunnen redden in nood en de deur toch even open kregen. Nu lukt dit jammer genoeg niet meer. Vanaf nu moeten wij altijd binnenkomen via onze deur van het terras.
Zondag had onze lokale vriend Igor, een jeeptour georganiseerd. Normaal gingen we vertrekken om 10u 30 , maar uiteindelijk kwamen ze ons pas een uurtje later ophalen, wat hier heel normaal is. Met vijf Belgen en vier mensen van de lokale bevolking trokken we erop uit. We werden voorzien van lekker dranken en hapjes. Het was een zalige dag! We zijn naar een prachtig strand gereden en daar verbleven we een dagje. We sloten de dag af met een pizza in ‘de Kalamar’.
Hierna begon de werkweek terug, met heel wat werk voor school vliegen we er terug is. Vandaag woensdag, zijn we een dagje aan het werken voor school.
Justine:
Mijn bevindingen over de voorbije week lopen ongeveer gelijk met die van Silke.
Ik heb deze week echt genoten van het les geven! Het was een hele belevenis om eens Engelse les te geven aan volwassen die amper een woord Engels hadden gezien. De Engelse les die wij geven is in een ander dorpje in het Noorden. We rijden er 50 minuten naartoe, en dat is een heel avontuur. Dit dorpje ligt nog meer in de natuur, waardoor je nog meer het echte Afrika-gevoel krijgt!
Stilletjes aan kijk ik er ook steeds meer naar uit om volgende week dinsdag mijn bezoek te mogen ontvangen. Joke (één van mijn beste maatjes), mama, 3 vriendinnen van mama en 2 tantekes komen mij bezoeken. Ik vind het wel jammer dat ik mijne papa niet even een knuffel kan geven, maar voor hem trek ik genoeg foto’s, BELOOFD!
Ook ben ik blij dat ik hier vaak scampi’s kan eten want hier ben ik zot op!
Om af te sluiten heb ik nog enkele wist-je-datjes op een rij gezet:
Wist-je-dat…
…we vanaf vandaag terug kunnen douchen na een weekje geen douche te hebben genomen in ons eigne appartment.
…we deze week al vaak een jeep hebben mogen voort duwen door het zand.
…we nog nooit zo veel pasta en rijst hebben gegeten in ons leven.
…Justine en Enya hun Chiro wel al een beetje veel missen.
…Silke wel eens last heeft van blauwe plekken op haar benen en armen.
…we deze week eens iets typisch van hier hebben gegeten: bonen met vis!
…we nu gaan afsluiten.

Ciao amigo’s
Silke en Justine

  • 04 April 2014 - 19:44

    Karin Wybo:

    Hoi Silke,
    Wat leuk om via deze weg iets over je reis / stage te weten te komen. Volgens mij heb je het daar wel naar je zin. Geniet er maar van . Dit wordt vast de ervaring van je leven. Leuk dat jullie al zo geïntegreerd zijn daar. Die kindjes zien er ook uit om op te eten...
    Je moeder kijkt er al enorm naar uit om je te zien. Ik heb begrepen dat ze in een b&b zitten. Dat vind ik wel dapper van ze.
    Volgens mij zitten jullie al ongeveer op de helft van de periode. Wat gaat dat toch snel.
    Nog veel plezier!
    je oude juf Karin

  • 04 April 2014 - 21:52

    Silke De Voogt:

    Hay!

    Tof dat je onze blog leest. We stellen het hier inderdaad zeer goed. De tijd gaat alleen veel te snel vooruit.

    Dankjewel en vele groetjes daar
    Silke

  • 15 April 2014 - 12:20

    De Groote Patrick:

    Hallo Sil,
    Is moeder en vader er al ?Ik hoopte foto"s te zien van mn zus swingend op de dansvloer en broer onder een palmboom in zijn hangmat of zo. Mis dus.
    Hopelijk verloopt alles nr wens.En kunnen jullie daar een steen verleggen.(figuurlijk)
    Zelfs jullie blog ruikt naar het niet gebruiken van de douche.
    Vele groetjes
    Patrick en Nele

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Justine

Actief sinds 03 Feb. 2014
Verslag gelezen: 598
Totaal aantal bezoekers 11880

Voorgaande reizen:

05 Februari 2014 - 18 Mei 2014

Buitenlandse stage in Boa Vista

Landen bezocht: