Tweede stageweek - Reisverslag uit Sal Rei, Kaap Verdië van Justine De Smet - WaarBenJij.nu Tweede stageweek - Reisverslag uit Sal Rei, Kaap Verdië van Justine De Smet - WaarBenJij.nu

Tweede stageweek

Door: Justine

Blijf op de hoogte en volg Justine

23 Februari 2014 | Kaap Verdië, Sal Rei

Qua uren zag deze stageweek er hetzelfde uit dan onze eerste stageweek. Juist dat we nu wel op maandag zijn begonnen.

(Justine)
Ik ben deze week begonnen met wat meer activiteiten voor te bereiden en te doen in de klas. Zodanig dat ik volgende week aan mijn bachelorbroef kan beginnen. Mijn bachelorproef gaat omtrent beloningsystemen. De kinderen worden hier bestraft door het geven van stokslagen. Ik vind dit enorm confronterend. En daarom heb ik veel stickers meegenomen om de kinderen op een (voor mij) positievere manier te gaan bekrachtigen. De activiteiten kan ik gaan evalueren door middel van de stickers.
Activiteiten die ik al gedaan heb zijn knutselactiviteiten, sportactiviteiten, filmnamiddag. Vanaf maandag begin ik met mijn beloningsysteem.

Wat voor mij vooral verschillend is met België:
Deze week merkte ik op dat de mensen hier steeds twee kussen geven i.p.v. drie om je te begroeten. Ik vind dat de mensen hier veel sneller een knuffel of een kus geven, zelfs als je ze totaal niet goed kennen. Op school is er een heel groot verschil met België. Zoals ik al zei krijgen de kinderen hier stokslagen. De leerkracht is hier autoritair t.o.v. het kind. Ik vind het 's morgens heel leuk om op stage toe te komen, want de kinderen stormen allemaal op je toe en geven je allemaal een dikke knuffel. Ook valt het me op dat de eetgewoonten volledig anders zijn. 's Morgens eten de kinderen chips, drinken volledig dag door fanta en andere zoetigheid.

Bij Silke op stage:
Het was voor haar een goede stageweek. Ze begon ook aan het organiseren van activiteiten. Bijvoorbeeld een voetbalnamiddag, maar dat verliep niet zoals gewenst doordat de kinderen tot 16u30 aten, waardoor er nog maar een half uur over was voor onze activiteit.

Ook deze week viel de elektriciteit hier vaak uit...

Woensdag is normaal gezien onze vrije dag, maar om wat extra stage-uren te hebben zijn we op mijn stageplaats gitaar gaan spelen met ons vier. (Ik, Silke, Laurien en Enya) We leerden de kinderen enkele Engelse en Nederlandse liedjes.

Woensdag en donderdagavond zijn we met allen een stapje in Boa Vista gaan zetten.

Zaterdag zijn we in de voormiddag op de stageplaats van Laurien en Silke maskers gaan maken voor carnaval. In de namiddag zijn we wafels gaan verkopen aan de voetbal. Ook zijn we een matchke voetbal gaan kijken. 's Avonds was het een rustig avondje.

Zondag hebben we eindelijk eens uitgeslapen. Straks gaan we met zijn allen eens gezellig gaan picknicken op het strand. ZALIG!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Justine

Actief sinds 03 Feb. 2014
Verslag gelezen: 384
Totaal aantal bezoekers 11876

Voorgaande reizen:

05 Februari 2014 - 18 Mei 2014

Buitenlandse stage in Boa Vista

Landen bezocht: