Nog maar drie weken! :-( - Reisverslag uit Sal Rei, Kaap Verdië van Justine De Smet - WaarBenJij.nu Nog maar drie weken! :-( - Reisverslag uit Sal Rei, Kaap Verdië van Justine De Smet - WaarBenJij.nu

Nog maar drie weken! :-(

Door: Justine en Silke

Blijf op de hoogte en volg Justine

22 April 2014 | Kaap Verdië, Sal Rei

Helaba! Alweer even geleden!

Justine:
Vrijdag 4 april
Vandaag was het alweer een gewone stagedag. ’s Avonds zijn we uitgeweest naar de Ribera.

Zaterdag 5 april
We zijn naar The Social Club gaan zonnen met de andere studenten en enkele lokale vrienden. We hebben een plaatselijke maaltijd van hier klaar gemaakt: bonen met verschillende groenten in een sausje van mayonaise. We hebben veel voor school gewerkt en zijn vroeg gaan slapen.

Zondag 6 april
Vandaag hebben we nog wat genoten van de zalige zon! Ook nog een beetje gewerkt aan onze bachelorproef. ’s Avonds lagen we met alle studenten naar de sterren te kijken op het strand voor Birthe haar verjaardag! We hadden als verrassing cake en drinken aan het kampvuur voorzien.

Maandag 7 april
Mijn stageschool is op vakantie dus ging ik bij Silke mee op stage voor een dag.

Dinsdag 8 april
Vandaag is mijn bezoek toegekomen. Mijn mama, Joke, Mieke (de mama van Joke en vriendin van mijn mama), tante Brigitte, tante Roos (zussen van mijn mama), Linda, Isabel (vriendinnen van mijn mama) zijn mij komen bezoeken. ZALIG!!! Ik ging hen samen met Enya halen in de luchthaven. Na een uur wachten kreeg ik hen eindelijk te zien. Het was leuk na zo een lange tijd nog eens vrienden en familie te mogen zien. Na een dikke knuffel reden we met de taxi’s naar hun supergezellige verblijf: Orquidea! We hebben ’s middags iets gegeten in The Social Club. Ik kreeg veel chocolade, snoep, een boek van de biekes (Chiro) waarin beschreven stond wat mijn leden elke zondag hadden gedaan -> Bedankt Layla!!!, een brief van Coleta. Ze hadden verder nog veel knutselmateriaal mee voor op mijn stage zoals plasticine, kleurpotloden, oefeningen om te leren veters strikken,... Ook had ik vandaag mijn tussentijdse evaluatie van mijn stage. Samen met Joke (mijn vriendin die op bezoek was) zijn we naar het huis van de directrice gestapt. Ze zei dat ik het heel goed doe op stage en gaf mijn tussentijdse evaluatie. We kregen iets te drinken hierna. ’s Avonds ben ik met mijn bezoek gaan eten naar de Pizzeria. Hier had Linda (iemand van mijn bezoek) vleeskroketjes besteld. Als we deze zagen heeft ze die toch maar laten liggen...

Woensdag 9 april
In de voormiddag heb ik aan mijn bezoek de sloppenwijk getoond. Ik heb ze het schooltje in de sloppenwijk getoond. We hebben iets gedronken in een plaatselijk café daar: ‘Cabara’. In de namiddag heb ik samen met Silke, Enya, Laurien en mijn bezoek de Noordtour met de jeep gedaan. We zagen volledig de Noordkant van het eiland. We hebben het bekende scheepswrak zien liggen. ’s Avonds zijn we kreeft gaan eten in het supergezellige kreeftenrestaurant.

Donderdag 10 april
In de voormiddag heb ik mijn stageschool laten tonen en die van Enya. Ook zijn we op shoppingjacht geweest en heb ik een mooie short van mijn mama gehad! Bedankt mamie! In de namiddag zijn we naar Elsibar geweest. Dit is een bar dit uitgebaten wordt door Belgen, eindelijk heb ik nog eens frieten met stoofvlees kunnen eten! Ook hebben ze daar een prachtig zwembad liggen waar we een plonsje gewaagd hebben! ’s Avonds zijn we gaan eten in Elmirador. Ik heb daar Paella gegeten!

Vrijdag 11 april
In de voormiddag hebben we nog wat shopkes gedaan. Ik denk dat mijn bezoek genoeg souveniers mee heeft! In de namiddag zijn we walvissen gaan spotten op de catamaran. We hebben er veel gezien. ’s Avonds zijn we naar de African night in The Social Club geweest. Er kwamen verschillende Afrikanen op djembee’s spelen en vuur spuwen. We hebben genoten van lekkere cocktails. Daarna ben ik nog met de andere studenten naar de Ribera uitgeweest.

Zaterdag 12 april
Het was voor ons een stranddagje. In de namiddag hebben we ons wat verfrist zodat we ons fris voelden om naar de Kaapverdische namiddag te gaan. In een café was er een Kaapverdische namiddag waar we typische gerechtjes konden eten van hier. ’s Avonds zijn we gaan eten in de Kalamar. Silke, Enya en Laurien zijn ook meegeweest.

Zondag 13 april
We hebben voor de verandering nog eens wat souveniershops binnen gewandeld. Het was palmprocessie voor Palmzondag. Ik ben met mijn bezoek daar naartoe gegaan. We zijn wel iets vroeger uit de mis gestapt, want een mis duurt hier vier uur. We hebben iets gedronken op café, waar ik mij een spaghetti heb besteld. Daarna heb ik nog een ander deel van de sloppenwijk getoond. Ook zijn we naar de Morabeza geweest. Dit is een bar aan het strand.

Maandag 14 april
In de voormiddag hebben we nog een paar winkeltjes gedaan. We hielden ons rustig omdat we een avontuurlijke namiddag tegemoet gingen.
In de namiddag deden we de Zuidtour met de quad. Dit was echt zalig! Ik mocht bij de begeleider vanachter op de quad zitten. En op het strand liet hij mij ook eens rijden. ZALIG!

Dinsdag 15 april
Vandaag ging mijn bezoek naar huis! Ik kreeg nog een mooi Afrikaans kleed van mijn mama. Hierna heb ik een traantje weggepinkt! Het was een mooie week...

Woensdag 16 april
Woensdag is onze vrije dag. Laurien is naar het hotel vertrokken met haar mama. Ik ben meegegaan naar de luchthaven. We hebben veel inkopen gedaan en voor school gewerkt. ’s Avonds hebben ik en Enya lekkere spaghetti gemaakt.

Donderdag 17 april
Vandaag stond ik in de derde kleuterklas. We hebben met de plasticine gespeeld, paaseieren gekleurd, en tot slot hebben we turnles gehad.

Vrijdag 18 april
Vrijdag hebben we uitgeslapen! ’s Middags hebben we gegeten op Esplanada. In de namiddag zijn we naar de walvissen gaan kijken op de catamaran met Silke haar ouders. ’s Avonds gaf JP een feestje voor zijn verjaardag in The Social Club met een lekkere bbq.

Zaterdag 19 april
Ik ben gaan schilderen met de medestudenten. We hebben op de lagere school allemaal mooie tekeningen geschilderd om de school wat op te fleuren. ’s Avonds zijn we naar een beachparty geweest. Deze was heel tof!

Zondag 20 april
Zondag hebben we uitgeslapen en zijn we ’s middags met Silke haar ouders gaan eten in het Cabocafé. Ik ben samen met een lokale vriend inkopen gaan doen om ’s avonds samen met hem en Silke iets typisch Kaapverdisch te maken. Daarna zijn er nog enkele andere lokale vrienden iets komen drinken op ons appartement.

Maandag 21 april
Vandaag heb ik een volledige dag aan mijn bachelorproef gewerkt. ’s Avonds zijn we lekkere vis gaan eten. Jammie!

Dinsdag 22 april
Vanaf nu is het nog drie weken stage. Silke is meegeweest met mij, aangezien haar schooltje nog dicht is. We hebben vandaag met de plasticine gespeeld in de tweede kleuterklas. Vanavond gaan we lekkere spaghetti gaan eten!

Silke:
(Wat hier niet in staat is overeenkomstig met Justine)

Zondag 13 april zijn mijn ouders aangekomen in Boa Vista. Jammer genoeg was ik die dag niet zo fit, doordat er eten van de dag voordien me niet bevallen was. Samen met Steven ging ik hen opwachten aan de luchthaven. Ze kwamen goed aan, helaas met wel wat vertraging. S’ avonds gingen we in de pizzeria een lekker pizza eten.

Maandag 14 april. Tijd voor de ouders eens rond te leiden op het eiland. Eerst gingen we naar de sloppenwijk en toonde ik hen het schooltje. De kinderen waren weer dolenthousiast. De rest van de dag toonde ik hen het eiland. S’ avonds gingen we samen met de vrienden en familie van Justine op restaurant. Gezellig dagje was dit.

Dinsdag en woensdag verliepen rustig. Een etentje hier en een drankje daar en genieten van het zonnetje.

Donderdag had ik een jeeptour geregeld met een paar mensen van de lokale bevolking. Samen deden we de zuidtour met Laurien en haar mama. Wij wisten wat ons te wachten stond, maar de ouders nog niet. Dit was vaak lachen, zeker als we door een modderpad te voet moesten en de papa een slippertje maakte. Verder genoten we van de mooie stranden en het mooie uitzicht. Zoals gewoonlijk zat de jeep weer eens vast in het zand en moesten we met man en macht duwen. Het was een lang, maar geslaagd dagje.

Vrijdag deden ik, mijn ouders en Justine een boottocht met de Katamaran om walvissen te gaan bekijken. De zee stond geven en dat hebben we ondervonden. Geregeld kregen we een golf over ons heen. Hier en daar zagen we eens een walvis. S’ avond gingen we gaan eten in de Social Club en genoten we van de African night. Erna was er voor mij een verjaardagsfeestje.

Zaterdag stond de noordtour op ons te wachten. Weer met mensen van de lokale bevolking gingen we gaan kijken naar een wrakschip en bezochten ‘de woestijn’. Het was weer een dag vol avonturen. S’avonds gingen we met de groep naar een beach feestje vlak bij ons appartement.

Zondag moesten mijn ouders alweer naar België vertrekken, maar eerst gingen we nog eens goed gaan eten in Cabo café. Hierbij vergezelde Justine ons. We ontdekten dat de vlucht alweer vertraging had, dus vertrokken we wat later naar de luchthaven.

Zo is het weekje vakantie voorbij gevlogen!

Ik zal jullie laten, want ik moet terug gaan werken
Ciaukes!


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Justine

Actief sinds 03 Feb. 2014
Verslag gelezen: 2135
Totaal aantal bezoekers 11893

Voorgaande reizen:

05 Februari 2014 - 18 Mei 2014

Buitenlandse stage in Boa Vista

Landen bezocht: